رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران گفت : کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در بزرگراه ها امنیت بزرگراه ها و آزاد راه های ما را دچار مشکل کرده است که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود .
به گزارش خبرگزاري سلامت عبدالحسین مختاباد در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورا و پس از ارائه گزارش عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ،گفت : گزارش ارائه شده یک گزارش جامع و کاملی بود اما نکاتی دارد که باید مورد توجه معاونت فنی عمرانی قرار بگیرد.
وی با انتقاد از ورودی اتوبان امام علی (ع) به آزادگان و همچنین اتوبان نیایش به سمت کرج گفت: متأسفانه وقتی وارد این اتوبانها میشویم وحشت میکنیم و باید خط کشی این اتوبانها مورد توجه قرار بگیرد.
مختاباد با اشاره به ناهماهنگی سطوح اتوبان آزادگان گفت: پستی و بلندی های این مسیر باعث ناایمنی تردد خودروها و ایجاد تصادف میشود.
مختاباد همچنین به عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از بزرگراهها اشاره کرد و گفت: این موارد از جمله مواردی است که میتواند باعث افزایش تصادف شود و ایمنی شهروندان را به خطر بیندازد به همین جهت باید اصلاح شود.
رییس کمیته هنر شورا خاطر نشان ساخت : متأسفانه برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا در مکان نامناسبی نصب شدهاند یا به کل نصب نشدهاند که هر دوی این موارد منجر به تصادف میشود.
مختاباد تصریح کرد :در بازگشایی و افتتاح بزرگراه ها باید به نصب علائم راهنمایی و رانندگی توجه ویژه شود و ابتدا باید این علائم به طرز صحیح جانمایی و اجرا شوند و بعد بزرگراه ها بازگشایی شوند .
در ادامه جلسه محمد حقانی نیز گفت : اقدامات معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به صورت متوازن نبوده و بیشتر به تکیمل بزرگراه ها معطوف شده به گونه ای که 95 درصد شبکه بزرگراهی تکمیل شده که ضد محیط زیست است . ساخت هر چه بیشتر بزرگراه ها به معنای ورود خودروهای بیشتر است و این امر در تضاد با حفظ محیط زیست می باشد .
حقانی افزود : در مورد دریاچه چیتگر نیز باید گفت چرا همان موقع ساخت، پیوست های زیست محیطی در مورد آن اجرا نشد و بعد از 4 سال برای آن تصفیه خانه درست می شود .
رییس کمیته محیط زیست شورا افزود : در مورد پل های اجرا شده در بزرگراه ارتش نیز باید گفت مردم نگران هستند . به جای اجرای این پل ها به این صورت یک طرح شبدری اجرای می شد نتیجه بهتری در بر داشت .
حقانی خاطر نشان ساخت : ای کاش نگاه سطحی مسئولان عمرانی شهرداری از ابتدا زیر سطحی بود و تکمیل مترو برای آنان اولویت داشت .
نظر شما